BioShock Elizabeth
Inspiráció
A ruha megtervezéséhez összegyűjtöttem minden olyan elemet a videojátékból, ami közvetlenül Elizabeth személyiségéhez, képességeihez és háttértörténetéhez köthető:
- a madár-kalitka motívum (félelmetes gépmadár-őrzője, bross-minta, fogság-szabadság)
- portálok (a lány különleges képessége)
- Párizs (az álomváros)
Az alapöltözet
Az újradizájnoláshoz alapvetően az eredeti diáklány-szettet választottam (fehér blúz, hosszú szoknya), ám nagyobb hangsúlyt helyeztem a kék színre, megtartottam a fűzőt és "ráterítettem" egy kendőt, így összességében a "Comstock'-öltözéket idézi (fehér fűző, kék kabát és földig érő szoknya).
Koncepció
Fő koncepcióm a madár-fogság motívum köré csoportosult, ugyanis ez többértelműen és több rétegben megjelenik a történetvezetésben. A játékot ismerők számára elsőre szembetűnik a kegyetlen totemállat-testőrt mintázó csipkekendő, amely szorítóan öleli körül a raboskodó hősnőt. Elizabeth a vásárban nem tud dönteni két, keserű élettörténetét jól reprezentáló bross közül (madár és kalitka), így mindkettő megjelenik az öltözékén. Ismételten a madár szárnyát idézi a derékdísz, mely a kalitkát formázó felsőszoknya alatt rejlik. A szoknya nagy "vászon", bőven jutott hely a portálok, mint sötét, tüllös berakások megjelenítésére. Párizst nemes egyszerűséggel a jellegzetes sapkával és a rózsákkal ábrázoltam.