Nouveaurigins

2023.01.28

Inspiráció

Mindig is nagyra tartottam az art nouveau művészeti stílust, így régóta szerettem volna kipróbálni  és megvalósítani egy ennek szentelt projektet. A Rayman Origins finom, színes világával tökéletes párosításnak tűnt. A sorozat megalkotását hosszas kutatómunka előzte meg, sokat tanulmányoztam Alphonse Mucha képeit és megkerestem a jellegzetes elemeket: a glória-szerű/(fél)kör/kiflihold alakú/kisebb körökből álló, íves keretezés, rámák, motívumsorozatok, kanyarulatok, stb.

A koncepció

Posztereimhez hasonlóan, az 5+1 világ eszenciáját szerettem volna összefoglalni, de sokkal kisebb léptékben: ezúttal nem volt célom, hogy mindent megmutassak, inkább a stílus visszaadására törekedtem. Választottam egy alapformát, kijelöltem egy keretet, minden szinten megkerestem a finom, elegáns motívumokat (göngyök, kristályok, növények, fények, textíliák); a középpontba mindig adott világ nagyellenségét helyeztem, a fő színpaletta pedig a témát tükrözi (vizes világ-kék, erdős világ-zöld, stb.)

A motívumok



Erdei világ


Az első fejezet a klasszikus természetet jeleníti meg: levelek, füvek,, pálmafák, mohák, mindezek őrzője pedig egy mutáns százszorszép. A változatos flórából, a dzsungel helyett inkább a rejtélyes erdőből merítettem: csillogó kristályok, apró, fényes gombák, kis pillangók, indák. A kompozíciót a Zodiac és a Rêverie c. festmények ihlették.

 




Zene-világ


A második világ az előző teljes ellentéte, kopár sivatag: homokba temetett ütő- és fúvós hangszerek, szélfúvások, rózsaszínen gomolygó felhők, színes falevelek és a világ "ura", a gömbölyű madárkirály. A félholdacskát a Művészetek-sorozatból kölcsönöztem, de megfordítottam. A játékban ez a kedvenc világom.




Ételes világ (tüzes és jeges világ)


A következő szekció olyan szempontból különleges, hogy két részből tevődik össze: először egy jeges partyba kalauzol, jégkockákkal és citrusokkal, ezt követi az ezzel minden szempontból kontrasztban álló, "alvilági" barbacue-party, grillkolbászokkal és csípős paprikákkal fűszerezve. Kettejük közt összekötő kapocs az ínyenc, tüzes természetű sárkány. A keretet ezúttal a gyomor-béli, "belsőséges" bossfight szolgáltatta. A személyes kedvencem a sorozatból.



Vízi világ


A negyedik világgal könnyű dolgom volt, ugyanis egyik pályája, mely a tenger rejtélyes-veszélyes legmélyebb rétegén, elsötétülő környezetben játszódik, kizárólag a flóra és a fauna által halványan megvilágítva, kiváló inspirációul/moodboardként szolgált - "csak" át kellett vennem és újrakomponálnom az elemeket. Az elrendezés az Ivyre és a Laurelre támaszkodva készült.



Spirituális steampunk világ


Ismételten egy dupla világ következik, melyet inkább összeolvasztottam, mintsem szétválasztottam. Mindkettő szerencsésen gazdag forrás volt: finom, színes tüllök és gyertyák, gyöngysorok, ingák, fogaskerekek. A Zodiac és a Rêverie c. képek ismét nagy hatással voltak rám, de ezúttal a fő karaktert pontosan középre helyeztem, nem "glóriaként" jelent meg körülötte a keret.



Zombis világ (titkos világ)


A sikeres oldalági gyűjtögetésért járó jutalomvilágot se szerettem volna kihagyni a sorozatból, sőt ez volt a legelső darab, ami elkészült. Itt különösebben egyik Mucha-festményt se vettem alapul, a rámát az 1995-ös, klasszikus borító inspirálta. Ismételten bőséges motívumtárból válogathattam: a temetői világot hívogató, színes virágok, fényfüzérek és kristályok díszítették.

© 2024 MissRayman Art | Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el