Poszter-újratervezés I: BioShock Infinite

2024.04.20

Az eredeti kép

Az originál vázlat a 2018-as Inktober-maraton utolsó előtti napjára készült, kicsit kapkodva, kicsit megkésve (a megelőző 29 nap folyamatos rajzolásban megfáradva), az aznapi 'bolt' (villám) hívószóra, amely azonnal a BioShock Infinite videojátékból, a főhős Shock Jockey (villámszóró) képességét juttatta eszembe. Felvázolásakor már tudtam, hogy az ötletet majd jobban ki szeretném dolgozni, nagyobb méretben.

Méret: 6 x 10 cm

Technika: tinta, diófa pác

Újratervezés I

A kimerítő, egész hónapon át tartó Inktober-kihívás és egy beiktatott, jól megérdemelt, kisebb pihenő után újra rajzeszközöket ragadtam és tisztességesen kidolgoztam a kósza ötletet, kitöltve az egész rajzlapot, még néhány új elemet is hozzátoldva.

Akkor úgy éreztem, olyan jól sikerült, hogy az ötlet még tovább gyűrűzött: elhatároztam, hogy minden kedvenc videojátékomból készíteni fogok nagyon részletes, mindent magába foglaló, "mozi-jellegű" posztereket - ez az azóta is töretlenül futó Poszter-sorozat. Hogy megvalósulhasson, számba vettem, mi az, amit jól eltaláltam (jellegzetességek, amik össze fogják kötni  a jövőben sorozatot) és min lehetne még fejleszteni:


POZITÍVUMOK

  • fő karakter a középpontban
  • helykitöltő, apró, ismétlődő elemek (felhők, fémcsövek, érme, vigor, stb.)
  • szinte teljesen kitöltött rajzlap

NEGATÍVUMOK

  • túlságosan elnagyolt
  • egyetlen akciójelenetre korlátozódik, nem mesél háttértörténetet
  • "színtelen" (ekkoriban szerettem bele a fapác és a szén használatába, ezidőtájt minden rajzom, mondhatni "monokróm")


Méret: A4

Technika: diófa pác, vízfesték, szén, porpasztell

Év: 2018


Ezt a rajzomat máig nagyon szeretem, a hangulata miatt és természetesen ott lóg, bekereteze a falon, a poszteres "galériában", újabb társaival.

Újratervezés II

A jókora újratervezős projekt több éve tervben volt, ám mindaddig váratott magára, amíg technikailag, valamint új ötletek terén úgy éreztem, megfelelő szinten vagyok, mindent összeszedtem és készen állok.

A kép teljesen új kompozíciót kapott: a rajzlapot főhősök, illetve karaktercsoportok szerint osztottam fel, ezek a kis "szigetek" magukba foglalnak minden hozzájuk kötődő történetszálat, történést, helyszínt és személyiségjegyet, a köztes helyet pedig azok az apró helykitöltők foglalják el (kevésbé jelentős, ám vizuálisan vagy a történet szemponjából jellemző), amiket egy az egyben átemeltem az eredeti rajzból (felhők, fémcsövek, hanglemezek, vigorok). A középpontba ezúttal nem a férfi, hanem a női főhős került, elvégre körülötte forog a történet.

Mivel a BioShock Infinite-tel ekkor már jó néhány éve nem játszottam, a Google, YouTube playthrough-k és a BioShock Wiki segítségével alapos forrásgyűjtésbe kezdtem és mindenkihez egyénileg  kikutattam a legfontosabb információkat. Ezután következett a "szigetek" felvázolása és az üres foltok kitöltése, először ceruzával, vázlatfüzetbe, majd üres rajzlapra, letisztázva.

Mivel minél több elemet igyekeztem belesűríteni a rajzba, elmesélve a játék teljes, mélyebb történetét is, természetesen az előző verzióhoz képest jóval csökkent minden mérete, hogy gadaságos maradjon az elrendezés.

Úgy gondolom, harmadszorra sikerült 100%-osan minden információt papírra vetnem, amit szerettem volna, de ki tudja, lehet, hogyha három év múlva ismét ránézek, valamit hiányolni fogok...


Méret: A4

Technika: diófa pác, szén, porpasztell, zselés toll, tűfilc

Év: 2021

Az elkészült rajzok

Neked melyik rajz tetszik jobban?

© 2024 MissRayman Art | Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el